بررسی مختصر سراتو کوپ
در این بررسی از سراتو کوپ اول میخوام به یک سوال درباره نام این محصول بازنشسته کیا اشاره کنم,
سراتو کوپ یا سراتو کوپه ؟!
حتما شما هم شنیده اید که بعضی ها این خودرو را سراتو کوپ و عده ای سراتو کوپه خطاب میکنند, ولی در اصل اسم این خودرو سراتو کوپ هستش و به انگلیسی هم به این صورت نوشته میشود KOUP در واقع حرف K از کلمه kia و کلمه OUP از coupe گرفته شده و نام صحیح این خودرو سراتو کوپ هستش.
ولی متاسفانه در منطقه آزاد انزلی خیلی ها فکر میکنند کوپ خلاصه شده کوپه هستش و کار به جایی کشیده که به جنسیس کوپه جنسیس کوپ میگن و کلا ماشین های کوپه رو اسم خودرو به علاوه کوپ خطاب میکنن !!
بررسی ظاهر و داخل سراتو کوپ
خب میرسیم به ظاهر سراتو کوپ جایی که میشه گفت هم نقطه مثبت و هم نقطه منفی این خودرو هستش,
بدون شک نقطه قوت وقتی هست که پشت سراتو کوپ ایستاده ایم چون طراحی چراغ های عقب و در کل نمای عقب بی نظیر هستش.
خب یه چند متر حرکت میکنیم و از پهلو به سراتو کوپ نگاه میکنیم, در نمای اول واقها هارمونی رو در طراحی بغل خودرو میبینیم و انصافا چهره شکیلی داره, ولی یک نقطه ضعف بزرگ از پهلو داره اینکه به هیچ عنوان حس یک ماشین ۲ در و اسپرت رو تداعی نمیکنه و انگار یک ماشین ۴ در بوده که ۲ تا در عقبش رو بریدن !!
و اما جلوی سراتو کوپ, اگه بخوام تو یک جمله بگم از نظر خیلی ها زیبایی آنچنانی نداره و باید بهش عادت کرد !!
و اما داخل سراتو کوپ, اول به نکات مثبت و آپشن های خودرو شروع میکنم کیلس و استارتر - چراغ های LED و دی لایت - آنتن کوسه ای - فرمان ۳ حالته - گرم کن و سرد کن صندلی - مانیتور بیزنس و دوربین عقب - سنسور عقب و جلو - صندلی ها چرم - تهویه تمام اتومات دوگانه - و کلی آپشن های دیگر...
و در مورد داخل خودرو باید بگم صندلی های سراتو کوپ واقعا بزرگ و جادار هستش و صندلی های عقب هم کاملا جادار هستش و مثل خیلی از ماشین های ۲ در بلا استفاده نیست ولی متاسفانه کیفیت متریال به کار رفته داخل سراتو کوپ زیاد جالب نیست و کلا داخل خودرو نمای زیبا و اسپرتی نداره و به هیچ عنوان حس یک ماشین اسپرت و ۲ در رو تداعی نمیکنه و در مورد آپشن ها هم مثلا فرمان ۳ حالته حالتهای نرمال, اکونومی و اسپرت داره که اولا فرق خیلی زیادی باهم ندارن و بعید میدونم کسی رو حالت نرمال یا اکونومی رانندگی کنه چون فقط حالت اسپرت هستش که فرمان حداقل سفت شده و شرایط یکم بهتر میشه !!
تجربه رانندگی با سراتو کوپ
خب وقت این رسیده سوار ماشین شده و دکمه استارت ر. میزنیم,ماشین بدون هیچ صدای اضافی روشن میشه و شروع به حرکت میکنیم و اقدام به شتابگیری با سراتو کوپ میکنیم,شتاب ماشین بین ۱۰ تا ۱۱ ثانیه هستش ولی در عمل شتاب ماشین ظاهرا سریع تر میکنه و این حس رو القا میکنه که شتاب بین ۹ تا ۱۰ ثانیه هستش ولی همون لحظه کرنومتر رو نگاه میکنم و همون عددی حدود ۱۱ رو میبینم ولی حس بالاتر بودن شتاب ماشین برام جالب بود.
نوبت میرسه به یکم هیجان رو بالا بردن و چند لایی ریز کشیدن که سراتو کوپ در عکس العمل های سریع نسبتا خوب عمل میکنه ولی وقتی با سرعت حدود ۸۰ از پیچ حدود ۳۰ تا ۴۰ درجه رد شدم ماشین عکس العمل زیاد خوبی نداشت و در کلیات هندلینگ معمولی رو به ضعیف بود و انتظار بهتری داشتم !!
و در نهایت اینو بگم که متاسفانه وقتی پشت فرمان سراتو کوپ میشینی اصلا حس سوار شدن به یک ماشین کوپه و اسپرت دست نمیده و ارتفاع ماشین مثل یک سدان هستش که این موضوع یک مقدار نا امید کنندست !!
در کلیات ولی سراتو کوپ ماشینی هست که میشه گفت تو این آشفته بازار با تمام خوبی ها و بدیاش به نسبت خیلی ماشین های هم رده ارزش خرید رو داره !!
commentنظرات و سوالات مخاطبین سایت
شما می توانید در این قسمت علاوه بر نظر, سوالات خودرویی خود را مطرح کرده تا توسط مدیریت پاسخ داده شود
ثبت نظر شما
ممنون بابت مطالب مفیدتون
خواهش میکنم
خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده